Rég volt, talán igaz sem volt

Rég volt, talán igaz sem volt

A bátor neo-nárci

2020. október 25. - Eposztor

Igen tudom… Én is másnak olvasom a címet, pedig én írtam.

Nárcizmus, „nárci” mostanában sokszor jött szembe velem cikkekben, videókban és egészén odáig fajult, hogy nemrég rám is sütötték.

Szerencsére nem úgy, hogy mint ahogy Brad Pitt-ék csinálnák a Becstelen Brigantyk című filmben Christoph Waltz-cal, de azért fáj rendesen.

Fogta az exem, és gerincesen egy hosszas üzenet egyik sorában csak így: „…Egy Narcisztikus faszfej vagy!...”

Lehet, hogy tényleg? Hát fogalmam sincs. Rádióban bemondják, hogy valaki szembe felhajtott a sztrádára, én: -Egy???! Több száz! Vajon csak én vagyok helikopter?

Talán ha volna erre valami szakértőféleség, aki tudná, hogyan lehetne ezt tesztekkel, analízisekkel kimutatni.

Mint már mindennek mindenki szakértője, hiszen a tudása meg van támasztva az internettel a zsebében, úgy veszem észre, egy kicsit gyorsan ítélünk mindenki felett ebben a témában is.

Ez olyan mintha beszélgetnél egy parkolóőrrel (tudom képzavar, de csak gondolatban), és ő egyszer csak kifakadna: - Olvastam egy cikket a kéttámaszú tartóról... szerintem ez a Golden Gate híd totál el van cseszve...

Én nem vagyok pszichológus, sőt igen távol áll tőlem a bölcsész világ, de ezt a szakmát is 5 évig tanítják egyetemen, majd lehet doktorizni.

Nem is csodálkozom ezen, hiszen az emberi agy működése mindmáig feladja a leckét a kutatóknak. Valószínűleg a brit tudósoknak is faszuk tele lett, hogy nem tudnak neuront stimulálni elektrolízissel, ezért inkább elkezdtek hülyeségekkel foglalkozni, mint pl. melyik állat seggében képződik vanília íz.

 

Hát még akkor a személyiség.

Tuti van vagy 100 kategória és azok kombinációi. Az is lehet, fedeznek fel újabbakat, mint időnként új elemeket. Fogalmam sincs, mert nem tanultam, de éppen ezért én óvatosabb vagyok.

Elég sok fogalmi katyvasz lehet a fejekben. Nemrég találtam magamban is egyet, amin elkezdem agyalni.

 

Figyelem ez nem egy komoly tudományos áttörés!

 

Van egy régi anekdota, ami arról szólt, hogy egy prof kiadja a diákjainak írjanak egy esszét a bátorságról. Egy perc múlva kiment a diák és közölte, hogy ő kész is van, és letette az asztalra a dolgozatát. A dolgozaton egy hatalmas EZ felirat volt. Ötöst kapott.

A könyvekben, filmekben egy maszkulin regényes alakot kapunk, akik nem félnek senkitől és semmitől, és ha ő mondjuk ő Bruce Willis, akkor szétbassza a világot egy cipőkanállal, majd rágyújt egy cigire.

Engem mondjuk az Ico, a bátor lovacska kezdett eltájolni… Aztán jöttek a tucat filmek, Rejtő regények, Egri csillagok, akik mind félelem nélkül teszik, ami kő’.

Ebből azt deriváltam, hogy a bátor ember nem fél, tudja, mit kell tennie, és övé lesz a nő meg a fele királyság, és a köztársasági elnök kitüntetése.

Mivel bennem van félelem, nem mindig tudom mit kéne tenni, és Áder Jani se hívogat, tehát nem vagyok bátor (pont)

No, de ássunk mélyebbre. Ico-t hagyjuk. Az egy ló. De mondjuk, ott van Bruce. Karakterei mind rendőr, katona, magánnyomozó, szóval szakmája, hogy tudja bántani a másikat. Dobóék, meg nagyon nem akartak gyroszost Egerbe. A törökök meg mentek volna Németországba, de nem volt még kész az M1-es. Lényeg, a vár”meg”védők beszorultak. Most vagy dezertálásért nyírják ki őket, vagy jobb esetben eunuchként végzik. Gorcsev Iván meg valószínűleg piált, és nem tudta mit cselekszik, vagy Rejtő nem írt neki félelmet.

Szerintem, a bátor ember igenis fél. Attól lesz bátor valaki, hogy szembe néz vele és az irányába lép; a pók felé, aki néz mind a nyolc boci szemével, és azon agyal - úh mekkora ember ez má’. ha nem mozdulok, talán nem vesz észre. - De te belül érzed, hogy csavargat valami, megy fel a pulzusod, kiver a víz, remeg a lábad, de te újabbat lépsz. Rá a pókra. És akkor jön a megkönnyebbülés.

Mondjuk nekem nincs nagy bajom a pókokkal, de rengeteg olyan dolgot tettem már életemben, amitől amúgy rendesen be voltam szarva. Az érzés ugyanez volt, émelygés, szívdobogás, izzadás és még egy csomó, undorító tünet.

De legyen az egy pók, egy meredek vizsga, leszólítani azt a lányt, tanulópilóta első egyedül repülése, elmenni fogorvoshoz, mindegy mi, ha félsz tőle, de mégis azt teszed, ami ellen minden porcikád ágál, és ellen irányba hajt, akkor te bátor vagy.

Na, hát erre jöttem rá. Nem vagyok rá büszke, mert elmúltam 30, de mentségemre legyen, olyan sokat nem töprengtem rajta. Egy haverom, mondta nekem: - Te bátor vagy, mert le mered szólítani a csajokat!- de hát én is félek tőlük, mert hát angyali teremtéseknek néznek ki, de emellett azért elég genyók is tudnak lenni, tehát a régi matek szerint nem lehetek bátor, de az új elméletem szerint talán mégis.

Az, hogy nárci mennyire vagyok passz. Lehet nem kéne egy dühös ex véleményére nagyon adni, de a címnek jót tett!

A bejegyzés trackback címe:

https://regvolttalanigazsemvolt.blog.hu/api/trackback/id/tr5516256914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása